Return to Website

Ålands KraftsportKlubb

Detta forum har stängt, från och med 7/12 2011 så hittar du ÅKKs forum på www.kraftsport.nu.

Hoppas att alla trogna läsare och postare hänger med!

This Forum is Locked
Author
Comment
Lite försnack inför tävlingarna.

Tänkte det kunde vara kul om dom som skall tävla på våra tävlingar 29-30.10 skrev en rad vad om vad deras mål är tex. pers, åländskt rekord, sfi rekord, FM kvalgräns. m.m. eller någon speciell vikt i något moment.
Själv siktar jag på 800kg totalt RAW vilket inte kommer att bli lätt får nog ha lite tur och få med mig allt jag har i kroppen för att klara det. Mitt RAW FM kval är bara 612,5kg så det var ingen större utmaning.
Sandra siktar på 400kg totalt och några åländska RAW rekord.

Re: Lite försnack inför tävlingarna.

Inget speciellt mål för min del annat än att göra en tävling när jag nu ändå har licensen betald, har inte tävlat i styrkelyft sedan 2004.
Siktar på något i stil med 130-130-180kg som ingångar och +450kg totalt...

Re: Lite försnack inför tävlingarna.

Jag siktar på att klara RAW FM kvalgränsen som ligger på 527,5kg (-83kg). I dagsläget ligger ingångsvikterna på 165-125-225, men de kan komma att korrigeras ännu på lördagen. Sen borde man försöka slå Johan´s åländskt rekord på 130kg i bänken o..

Re: Lite försnack inför tävlingarna.

Böjformen är ett litet frågetecken men bänkformen är hyfsad och markformen är riktigt bra, så vi får se.

RAW-kvalet ska ju avklaras men utöver det ska man väl kunna dra en tung mark och blir det riktigt tungt kan man hoppas på pers totalt.

Ingångarna är väl i stil med: 215-160-300

Re: Lite försnack inför tävlingarna.

Jag kommer att tävla RAW på lördagen och mitt mål är att prestera 700 kg totalt utan utrustning. Formen har känts bra enda tills för 2 veckor sen då jag började känna mig jävligt sliten. Har vilat ordentligt nu i en vecka så får vi se hur det går på lördag

Re: Lite försnack inför tävlingarna.

Tråkigt att det är så några anmälda till söndagen, och jag tror dom flesta av dom satsar mest på bänken. Om det är någon annan som är sugen på att tävla även på söndagen, kan man fast anmäla sig på Lördagen till Söndags tävlingen.
Kanske man inte var nöj med det man gjorde på Lördagen och vill göra ett nytt försök på Söndagen. Man kan ju förstås tävla RAW även på Söndagen men det resultatet blir inte noterat i den finska raw rankingen efter som tävlingen inte är en renodlad raw tävling, men Ålandska raw rekord kan man slå och resultaten blir noterade i Åländska raw rankingen(min åsikt är att har man lyft resultatet raw på en tävling är det ett raw resultat oberoende vad "titeln" på tävlingen är)

Re: Lite försnack inför tävlingarna.

Riktigt fina resultat av er alla imponerande hoppas ni som tävlar i morgon får till det också