Return to Website

Ålands KraftsportKlubb

Detta forum har stängt, från och med 7/12 2011 så hittar du ÅKKs forum på www.kraftsport.nu.

Hoppas att alla trogna läsare och postare hänger med!

This Forum is Locked
Author
Comment
IPF önskar Hirvis god jul....

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=158263

Re: IPF önskar Hirvis god jul....

Jag lider med honom!!
Man blir behandlad som en kriminell, borde vara olagligt att tvinga en människa att inte få ha ett normalt privatliv, och måsta redogöra för sitt liv åt okända människor. Och vara tvingad att ständig tänka på det där jävla adams och komma ihåg ändringar och uppdateringar om framtiden på upp memot 4 månader i förväg! Vilken människa lever ett sådant förut bestämt liv???
I min värld har detta gått för långt!!
Jag är helt emot doping och jag har valt att träna och tävla helt utan fusk. Men om man skall bli tvingad till att inte ha ett normalt liv vill inte jag vara med mera, så viktigt är det inte för mig med antidoping, i grund och botten tränar jag och tävlar enbart för min egen skull och försöker lyfta så mycket som möjligt utan fusk. Då känns det som att bli ****** i ansiktet när man måste underkasta sig ett sådant system, på obestämd tid.
Jag skulle kunna skriva massor om vad jag tycker om detta system...
Men det är nog bäst att man inte gör det...
Nåja , jag är inte med i adams nu, men är fortfarande kvar i den finska polen och måste meddela så fort jag reser och inte sover hemma. Så man har i flera år av sitt liv levt med ett straff för att man råkar tycka om att lyfta vikter. Jag börjar bli mycket trött på detta nu!

Re: IPF önskar Hirvis god jul....

Ibland är det bra att vara bara fet o. svag som jag. Nä men skämt och sidor, man behandlar seriösa idrottare nästan sämre en brottslingar, nästa steg blir att ta efter sovjettidens tänkande och sätta alla landslagsidrottare i träningsläger instängda på någon militäranläggning. Med besökstider för familjen 1 timme per månad, vart är detta på väg?!
Man måste kunna komma på ett sätt att komma åt dopingproblematiken på ett skonsammare sätt att inte jakten på fuskare förtar hela nöjet med idrotten, och man riskerar att duktiga idrottare slutar p.g.a detta.

Re: IPF önskar Hirvis god jul....

Det är förjävligt tur man hamnade i den snällare versionen av Adams. Detta med A-poolen hör inte hemma i styrkelyft där dom allra flesta håller på med det som en hobby på sin fritid. Vore en helt annan sak om man tjänade miljoner och var heltidsproffs.....

Re: IPF önskar Hirvis god jul....

Håller helt med att uppge 3 tillfällen i veckan är fullt tillräkligt, 2 tillfällen(+ överasknings test utöver det som dom själva får hitta dig) skulle vara ännu bättre.
Att uppge 1h varje dag 365 dagar i året är helt sjukt det förstör ditt liv och du har då bara 23 "egana" timmar per dygn och det på verkar hela planeringen av din vardag.