Return to Website

Ålands KraftsportKlubb

Detta forum har stängt, från och med 7/12 2011 så hittar du ÅKKs forum på www.kraftsport.nu.

Hoppas att alla trogna läsare och postare hänger med!

This Forum is Locked
Author
Comment
Lite försnack inför ÅM.

Tänkte att det vore kul om dom som skall vara med på ÅM skrev en liten rad här om vad man har för mål på ÅM och om man tänker köra RAW eller med utrustning.

Jag kan börja själv.
Jag kommer att köra med utrustning. Kommer att gå in lätt ca 300-260-300. Om det känns bra höjer jag stora höjningar, och hoppas på att kunna slå något pers i 120kg klassen. Känns det inte så bra rullar jag igenom med mindre höjningar och bara siktar på guldet. I marken skall jag testa Titan velocity för första gången på tävling, i bänken kanske jag använder RAGE X o sparar på min super katana till VM.

Re: Lite försnack inför ÅM.

Mitt mål på ÅM är att göra FM kvalet 737,5 kommer att köra med utrustning. Ingångarna har jag tänkt mig 270-172,5-275. Hoppas det blir en bättre tävling för mig än nu helgens.

Re: Lite försnack inför ÅM.

Målsättningen är att försöka bänka bättre än Jimmy. Böjen blir symbolisk pga jag har haft onda känningar sedan januari tävlingen. marken drar vi väl så mycket vi orkar

Re: Lite försnack inför ÅM.

Blir dessvärre inte att köra för full maskin. Har haft problem med en nerv som framförallt förstör min bänk. Hoppas kunna göra en tung böj trots att jag inte kört så mkt böj på sistone.
Hur det blir med marken vet jag inte riktigt ännu. Har domnat av i höger arm efter de senaste passen så jag kanske tar det lugnt där oxå och bara säkrar ett resultat.

Re: Lite försnack inför ÅM.

Tråkigt att du är skadad Jesper, du får sikta på att ta guldet i alla fall.
Blir en intressant duell i bänken mellan Anders o Jimmy, ni har just nu samma pers i 105kg klassen(175kg)

Re: Lite försnack inför ÅM.

Känndes som jag skulle bli i riktigt bra form inför ÅM för några veckor sedan. Jag drog personbästa i marklyft på träning förra veckan och bänkade pers med stopp igår. Tyvärr har jag haft grova problem med böjen de två senaste veckorna och det kommer nog att förstöra min total lite.

Det här blir min första tävling med en lägre kroppsvikt i den nya klassen -120 (jag väger idag ca 115 kanske vätskefyller mig lite till helgen). Jag kommer köra RAW och siktar på 270+ i marken, ca 170 i bänken och böjen får vi väl se vad det blir.

Re: Lite försnack inför ÅM.

Med tanke hur kvällens bänkpass kände så får man vara glad om man får gammla raw vikter med en skjorta :(

Re: Lite försnack inför ÅM.

Här kommer en liten motivationshöjare inför lördagen...
Förutom de sedvanliga ÅM-medaljerna så tampas ni om följande pokaler:
- Bästa damlyftare (Wilks)
- Bästa herrlyftare (Wilks)
- Bästa juniorlyftare (Wilks)
- Bästa veteranlyftare (Wilks)
- Dagens prestation

Så "bring your best game" som jänkarna säger

Re: Lite försnack inför ÅM.

Kenta

Så "bring your best game" som jänkarna säger

Eller var det "Bring your A game"?

Hursomhelst, vi köpte in en bunt Linnex liniment sticks häromdagen för den som vill ha. Jag tar med några på lördag...